Image visually summarizing text on the right

Møllebakken 52A - 8361 Hasselager

Alt det praktiske du skal vide om Hobby Havens - Lej en Gartner aftaler


Her kan du læse om det praktiske i forbindelse med vores gartner besøg hos dig. Det er de spørgsmål vi ofte bliver stillet inden en booking af vores gartner aftaler.

PRAKTISK INFO OM VORES GARTNER AFTALER (FAQ)


Er der ting du gerne vil have styr på inden gartneren kommer så kan du læse mere her...

4 timers pakken ?

Når du har booket en af pakker med 4 timer, så er vi i haven i max. 4 timer (der kan evt. tilkøbes flere timer, dette aftales med gartneren om det er muligt))
Hvis du har valgt pakken med 2 gartnere så er vi stadigvæk i haven i max. 4 timer (der kan evt. tilkøbes flere timer, dette aftales med gartneren om det er muligt)


Planlægning ? 

Vi planlægger vores besøg og opgaverne når du har købt grundpakken + evt. ekstra timer som aftalt (kan bestilles/betales online eller i butikken)

 

Hvornår bliver opgaven udført ? 

Når du har bestilt vores service pakke kigger vi på opgaven og planlægger et tidspunkt, hvor vores gartner kan komme forbi og løse dine opgaver og prioriteringer. Du får besked via e-mail når vi har fastsat et tidspunkt til din opgave.

 

Skal jeg være hjemme ?

Du behøves ikke være hjemme imens vi udfører opgaven, men vi hører selvfølgelig gerne fra dig såfremt der er noget praktisk  vi skal være opmærksom på.


Det vil også være en god idé at du har udfyldt en liste med opgaver som du ønsker løst. Men husk at nogle opgaver tager længere tid end andre og det ikke er sikkert vi kan nå dem alle i det aftalt tidsrum.

 

Bortkørsel af det grønne affald gebyr ? 

Vi kører gerne det grønne haveaffald til genbrugsstationen - Dette koster kr. 299,- for første den tur til genbrugsstationen i gebyr. 

Såfremt der er mere affald end der kan køres i et læs på traileren, så fratrækkes efterfølgende ½ time pr. tur til genbrugsstationen. 

Det betyder at hvis du har købt pakken med de 4 timer - så er gartneren hos dig i 3 ½ time.

Kan jeg få løst andre opgaver ? 

Når gartneren kommer på besøg er dagen allerede planlagt dvs. at gartneren oftest ikke har tid til at udføre andre opgaver end det allerede aftalte. Men du kan selvfølgelig altid spørge gartneren om det er muligt at få udført andet ekstra arbejde...

Hvornår trækker I betaling for opgaven? 

Da opgaven er en serviceopgave, som skal planlægges, hæver vi betalingen, så snart vi har fastsat en dato til vores besøg i din have. 


Kan man betale via en faktura?  

Ja, man kan godt få tilsendt en faktura. Som udgangspunkt betaler man dog i forbindelse med booking i vores system.

Det betyder at betalingen reserveres til opgaven er afsluttet, hvorefter beløbet hæves på dit betalingskort eller via faktura og de gældende betalingsbetingelser netto 8 dage


Sprøjter I mod ukrudt? 

Det korte svar er NEJ - Det gør vi ikke.


Planter I haveplanter, der ikke er købt hos Hobby Haven?

NEJ - Det gør vi ikke.

 

Vejrlig og dårligt vejr, sygdom mm.?

Vi forbeholder os ret til at aflyse et tidspunkt, såfremt der opstår sygdom eller vejret ikke egner sig til at løse opgaven.

Du vil hurtigst muligt herefter få en ny tid til udførelsen af opgaven. Såfremt vi ikke kan udføre opgaven inden for rimelig tid har du ret til at få tilbagebetalt prisen for opgaven.

Servicefradrag for havearbejde (SKAT.DK)

Servicefradraget dækker almindeligt havearbejde, fx græsslåning, klipning af hæk, beskæring af buske og træer, fliserensning og snerydning.

Det gælder ikke ny anlæggelse af have eller enkeltstående opgaver, som træfældning og fjernelse af væltede træer.


Loading...
neonlines-configurator.product-box.upload-text